Imprimir

Man de Camelle, o home que esculpía o natural

Redacción | 03 de xaneiro de 2019

Debuxo de Man de Camelle, por Carmen Hermo. Foto: Kalandraka.
Debuxo de Man de Camelle, por Carmen Hermo. Foto: Kalandraka.

A súa figura era totémica. Recibía os visitantes practicamente espido e deixaba que se internasen no xardín da súa casa, no espigón de Camelle (Camariñas). Alí, o Alemán -Manfred Gnädinger- fora construíndo un monumento de land art, esculturas extraídas dos cons, pintura primitivista. A artista Carmen Hermo homénaxeao nun álbum de debuxos, sinxelamente titulado Man de Camelle.
 

Publicada por Kalandraka, realizada a carbón, a obra deita unha ollada oblicua sobre Gnädinger, aquel home nado en Radolfzell (Alemaña) en 1936 e que morreu en Camelle, segundo a sabedoría popular a causa da tristeza provocada pola desfeita do Prestige, o 28 de decembro de 2002. Do conreto e do abstracto, do detalle e da vista xeral, de texturas e do figurativo nútrese Man de Camelle.

 

“Carmén Hermo fai non só o mellor retrato do artista na súa natureza”, expón Antón Castro no limiar -Man e a natureza romántica da Costa da Morte-, “senón que tamén rende homenaxe a todos aqueles creadores, herdeiros do mauditisme, que habitan na periferia dos grandes circuítos da arte, a pesar da súa xenialidade”. Man de Camelle estudara arte en Italia e en Suíza fora docente da materia para persoas con dificultades de integración. A Galiza chegou na década dos 60.

Man_1998 - galipedia

“Un artista da natureza, un land artist que poñía en escena, na súa peculiar folie sobre dun promontorio de pedras, fronte ao mar da Costa da Morte, o romanticismo estético de Friedrich Schelling e do mariñeiro da mitoloxía clásica de Hölderlin”, delimita Castro este autodidacta “romántico e primitivo”. É o que Hermo recolle co seu lapis en Man de Camelle, unha existencia para a arte, dentro da arte.

 

Os seus traballos amoreábanse xusto á beira do Atlántico. Penas redondas unhas enriba das outras, como inauditos monumentos ao mar terríbel, do que o Alemán ficara enganchado en Camelle. Quen primeiramente e durante anos non excedía a consideración de lunático foi, aos poucos, valorado por veciñanza, curiosos ocasionais, propios e estraños. O labor de Carmen Hermo tamén tivo que ver con este regreso a Man. “Lexitimar a súa obra e defendela e facelo no contexto internacional da arte e a natureza”, escribía en 2010 como presentación do proxecto Investigadores para Man.

 

Antes de Man de Camelle, o poeta Xoán Abeleira publicara a súa propia lectura do home e do artista: A pegada de Man (Xerais, 2006). Un documental, Manfred, o alemán de Camelle, dirixido por Bernardo Cequera, recolleu a súa vida. E, desde 2014, o proxecto Man. Mar, arte e natureza fai por preservar o seu legado na propia casa e na Rede.

 

Nota: Man de Camelle na súa casa de Camelle.

 

Podes ver este artigo na próxima dirección /articulo/cultura/do-home-esculpia-natural/20190102174624075002.html


© 2019 Sermos Galiza